Lättläst

Häggviks Gymnasium
Häggviks Gymnasium har både gymnasiesärskola och gymnasium.
På gymnasiesärskolan går elever som har utvecklingsstörning.
Gymnasiet är anpassat för elever som har någon form av autism men inte utvecklingsstörning.

I varje klass går mellan 5 och 12 elever.
Lokalerna är ljusa och fina.
I klassrummen finns all utrustning vi behöver.
Vi arbetar mycket med datorer och Ipad.

På Häggviks Gymnasium finns välutbildade lärare och duktiga elevassistenter.
Det finns studie- och yrkesvägledare som hjälper till att planera för framtiden.
Vi har också: skolpsykolog, kurator, pedagogisk handledare, skolsköterska, IT-pedagog. 
Vi har en skolläkare några dagar i månaden.

Vi har en egen skolrestaurang. De serverar hemlagad mat.
De kan också ordna specialkost för den som behöver det.

På skolan har vi en hälsoprofil.
Det betyder att vi serverar nyttig mat.
Varje dag är vi också ute och rör på oss.   

Vi har egen gymnastiksal och styrketräningslokal.
Det är nära till sim- och sporthall.
Runt omkring finns fin natur.
Skolan ligger nära pendeltåget (Häggviks station).

Veckans mat

Här kan du se vilken mat vi får i veckan.